اخبار فوتبالی سراسر دنیا با یک کلیک

این سایت در راستای خدمت به تمام ایرانیان عزیر اخبار ورزشی (فوتبالی) سراسر جهان را ارائه می دهد

اخبار فوتبالی سراسر دنیا با یک کلیک

این سایت در راستای خدمت به تمام ایرانیان عزیر اخبار ورزشی (فوتبالی) سراسر جهان را ارائه می دهد

این وبلاگ متعلق به بنده( نوید صالحی) بوده و کاملاٌ مستقل است.
امیدوارم که رضایت و اعتماد شما را به خود جلب کرده باشم .




با تشکر _mr_salehy_

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی

۴۰ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

شفر-نسبت-به-صعود-استقلال-خوشبین-هستم

وبلاگ ورزش11 - سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا گفت:خوش‌بین هستم و می‌خواهیم نسبت به پرسپولیس و استقلال فصل قبل نماینده بهتری برای ایران باشیم.

به گزارش وبلاگ ورزش11 وینفرد شفر بعد از قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا و مشخص شدن گروه استقلال در مورد قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: فصل گذشته استقلال مقابل العین ۶ بر یک بازنده شد. آن یک نتیجه ضعیف بود و می‌دانید العین تیم سابقم است. اما امسال می‌خواهد دوباره کاری خوب انجام دهد.الهلال نیز قدرتی مشابه دارد.تیمی که برابرش پرسپولیس ۴ بر صفر بازنده شد.می‌خواهیم برای فوتبال ایران نماینده‌ خیلی خیلی خوبی باشیم.

شفر در مورد شانس صعود استقلال گفت:بله شانس صعود هست اما باید خیلی‌ چیزها بهتر شود.اما حالا نمی‌شود هیچ بحثی کرد، من خوش‌بین هستم.می خواهیم نسبت به پرسپولیس و استقلال سال قبل،نماینده بهتری برای ایران باشیم.پرسپولیس ۴ بر صفر بازنده شد و استقلال ۶ بر یک باخت.می‌خواهیم یکبار دیگر نتایج خوبی بگیریم.این نتایج برای فوتبال ایران خیلی خیلی بد بودند.

  • نوید صالحی
برانکو-امیری-ما-از-ژاوی-و-اینیستا-هم-آمادهتر-است

وبلاگ ورزش11 - سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس قبل از بازی برابر سپیدرود گفت: به عنوان بهترین تیم لیگ و مدعی عنوان قهرمانی گزینه پیروزی هستیم ولی حریف را دست کم نمی‌گیریم.

 

به گزارش وبلاگ ورزش11 برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی با سپید رود گفت: خوشحالم که فردا (چهارشنبه) در رشت به میدان می‌رویم. ما گزینه پیروزی هستیم چون بهترین تیم لیگ و مدعی عنوان قهرمانی هستیم. به هیچ عنوان سپیدرود را دست کم نمی‌گیرم. بهترین نشانه برای کیفیت خوب این تیم، بازی برابر فولاد بود. می‌دانیم فردا بازی بسیار سختی خواهیم داشت.

او ادامه داد: سه بازی سپیدرود را تماشا کرده‌ایم. مساله مشخص این است که آنها در هر بازی گلزنی کردند. پر واضح است که این موضوع می‌تواند برای ما خطرساز شود. چمن مصنوعی را بهانه نمی‌کنیم و دنبال توجیه نیستیم. بازیکنان باید آماده باشند تا در هر شرایطی بهترین عملکرد خود را داشته باشند. انتظار دارم فردا بهترین فرم خودمان را نشان دهیم. همه بازیکنان سلامت هستند و فقط بشار رسن مصدوم است و در لیست ما نیست. مهدی طارمی و احمد نوراللهی هم در کنار ما نیستند.

سرمربی پرسپولیس درباره درخواست کی‌روش از باشگاه‌ها برای حضور یک روزه بازیکنان بعد از هر بازی در اردوی تیم ملی به منظور ارتقای آمادگی بدنی این بازیکنان گفت: نمی‌توانم درباره بازیکنان تیم‌های دیگر صحبت کنم. آن قدر می‌دانم که وحید امیری ما می‌تواند بدود و آماده است. او از ژاوی و اینیستا آماده‌تر است. از طرف باشگاه هیچ اطلاعی به من ندادند و درخواستی هم از طرف فدراسیون نیامده است. به اطلاعاتی که در رسانه‌ها وجود دارد، اعتنا نمی‌کنم چون قطعی نیست. ما کتبا چیزی دریافت نکرده‌ایم.

او درباره جذب شایان مصلح از سپیدرود و دقایق کمی که در اختیار این بازیکن قرار می‌گیرد گفت: ما شش ماه قبل از عقد قرارداد با او دنبالش بودیم. او زودتر نیامد چون زمان لازم برای تطابق با فلسفه پرسپولیس وجود نداشت. او بازیکن خوبی بود. از سوپر جام تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، او دقایق خوبی را بازی کرد. اگر فرصت داشته باشیم، به او میدان می‌دهیم. او را جذب کردیم چون به کارش اعتقاد داریم. طبیعی است که در کنار انصاری، ماهینی، حسینی و خلیل زاده که ملی‌پوش هستند، خیلی سخت می‌تواند در ترکیب قرار بگیرد.

برانکو درباره روند گلزنی‌های این تیم در غیاب مهدی طارمی یادآور شد: یکی از قوانین کار من، استاندارد کردن ثبات تیم است. فلسفه پرسپولیس در زمانی که من مربی پرسپولیس هستم، بازی هجومی است. فرقی نمی‌کند طارمی، علیپور یا منشا در ترکیب تیم باشند. فلسفه کار ما این است و آن را انجام می‌دهیم. در لیگ قهرمانان آسیا هم نشان دادیم. در روح تیم‌های بزرگ بازی هجومی وجود دارد. درخواست هوادران ما بازی هجومی است. می‌دانیم کار ساده نخواهد بود. فردا هم انتظار بازی سختی را داریم اما فلسفه و دیدگاه ما تغییر نمی‌کند.

سرمربی پرسپولیس درباره پرداختن بیش از حد شبکه‌های تلویزیونی به این تیم و کم توجهی به تیم‌هایی مانند سپیدرود گفت: در هر کشوری، باشگاه‌هایی هستند که جایگاه خوب، بیشترین هواداران و منافع زیادی دارند. در ایران هم این موضوع صادق است. استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان و ... جزو این دسته از تیم‌ها هستند. سپیدرود و هوادرانش بپذیرد که پرسپولیس معروف‌تر است و هوادران بیشتری دارد و قهرمان ایران شده است. ایتالیا، اسپانیا، آلمان و انگلیس هم این‌طور هستند. بارسلونا و رئال مادرید حق زیادی نسبت به بیلبائو دارند. طبیعی است وقتی قهرمان شوید، معروف‌تر می‌شوید. در برنامه هم بیشتر درباره پرسپولیس حرف می‌زنند تا سپیدرود که به تازگی به لیگ برتر آمده است.

برانکو درباره اختصاص یافتن بخش بیشتری از ورزشگاه سردار جنگل رشت به هواداران سپیدرود گفت: چهارشنبه تعطیل است و سپیدرود هواداران بیشتری خواهند داشت. میلاد حضرت رسول را هم به شما تبریک می‌گویم. فوتبال با هواداران معنی می‌گیرد و بدون آن‌ها معنی ندارد. طبیعی است که آنها هوادران بیشتری داشته باشند. اگر بازی را ببرند، به آن‌ها تبریک خواهم گفت. اگر ما بردیم، آنها به ما تبریک می‌گویند. در بازی با پارس جنوبی، ۹۰ درصد هوادران طرفدار پاس جنوبی بودند. در این‌جا هم این موضوع صدق می‌کند. همین موضوع باعث افزایش انگیزه بازیکنانم می‌شود که تلاش بیشتری کنند. با احترام به هوادران تیم حریف‌، به اهداف خودمان فکر می‌کنیم و دوست داریم بهترین بازی را ارائه دهیم.

  • نوید صالحی

با انجام قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا که از ساعت 12 به وقت تهران آغاز شد، نمایندگان ایران رقبای خود در این رقابت ها را شناختند.

به گزارش "وبلاگ ورزش11"، مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 12 در کوالالامپور مالزی با حضور مدیران و مسئولان باشگاه های حاضر در این مسابقات آغاز خواهد شد. با گزارش لحظه به لحظه این دیدار با ورزش سه همراه باشید:

 

*خوردبین، عبداللهی، شجاعی و محمودی نمایندگان چهار باشگاه پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن و تراکتورسازی در محل اجلاس این مسابقات عکس یادگاری انداختند.

 


*مهمانان این مراسم از حوالی ساعت 11:30 صبح به وقت ایران(4 به وقت محلی) وارد سالن شدند تا مراسم رفته رفته جدی شود.

 

 

*پیش از شروع مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا، مراسم قرعه کشی AFC کاپ از ساعت 10:30 صبح به وقت تهران برگزار شد تا تکلیف تیم ها مشخص شود.

 

 

*استیج این مراسم با گوی های قرعه کشی و کاپ قهرمانی مسابقات که فینال آن نزدیک به 11 ماه آینده برگزار می شود، تزیین شده است.

 

*در این قرعه کشی تنها 5 گوی از گلدان ها خارج می شود و تکلیف دیگر تیم ها با استفاده از دستور العمل و مشخص شدن وضعیت 5 گوی اول مشخص می شود.

 

* تیم های منطقه غرب آسیا در گروه های A  تا D  قرار می گیرند و تیم های منطقه شرق در گروه های E تا H  حضور خواهند داشت.

 

*مراسم راس ساعت 12 به وقت ایران با صحبت های مسئول کمیته مسابقات AFC آغاز شد.

 


 

*پخش کلیپی از دو فینالیست سال گذشته، الهلال و اوراوارد بخش بعدی مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان بود.


*با نمایش پلی آف های شرق و غرب یکبار دیگر تاکید شد که ذوب آهن در این مرحله با تیم ژیوال هند دیدار می کند.

*بازی های لیگ قهرمانان در غرب آسیا طی روزهای دو شنبه و سه شنبه و در شرق آسیا طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار خواهدشد.

*پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی رسما به عنوان 3 سهمیه مستقیم ایران معرفی شدند.

*به طور رسمی عنوان شد که کشور عربستان فقط دو نماینده دارد؛ الهلال و الاهلی.

*العین در صورت صعود با الهلال عربستان هم گروه خواهد شد و در گروه چهارم قرار می گیرد تا همین حالا گروه چهارم تبدیل به گروه سختی شود.

گروه یک: الجزیره، الاهلی عربستان، تراکتور و  برنده پلی آف الغرافه و نماینده سوم ازبکستان
گروه دوم: الدوحیل، الوحده، لوکوموتیو، ذوب آهن در صورت برد
گروه سوم: پرسپولیس، السد، الوصل، برنده  پلی آف نماینده دوم ازبکستان و الفیصلی
گروه چهارم: الهلال، استقلال، الریان و برنده پلی آف العین و الملکیه بحرین

  • نوید صالحی

تیم فوتبال استقلال در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.

به گزارش "وبلاگ ورزش11"، چهارمین گروه مسابقات سال 2018 لیگ قهرمانان آسیا بدون تردید گروه مرگ این رقابت های به شمار می رود؛ گروهی که برای استقلالی ها یادآور خاطرات شیرین سال 2013 می باشد. در آن فصل استقلال  در رقابت با الهلال، الریان و العین از گروهش صعود کرد و به نیمه نهایی رسید.

 

الهلال عربستان

 

قهرمان غرب آسیا و نایب قهرمان سال 2017 قاره کهن نماینده سید یک در این گروه است. شاگردان رامون دیاز که قهرمان بلامنازع لیگ و جام پادشاهی عربستان در فصل گذشته بودند، در فصل جاری هم با 2 بازی کمتر نسبت به رقبا، در صدر جدول لیگ این کشور قرار دارند و بدون تردید خطرناک ترین تیم غرب آسیا در فصل جاری هستند. آبی های عربستانی در ابتدای راه مسابقات آسیایی کارلوس ادواردو را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت اما عمر خریبین، مرد سال آسیا در سال 2017 امید اصلی این تیم خواهد بود. الهلال در مسابقات فصل گذشته در راه رسیدن به فینال تیم های استقلال خوزستان و پرسپولیس را از کشورمان حذف کرد.

 

استقلال ایران

 

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ ایران که به لطف عملکرد خیره کننده خود در نیم فصل دوم لیگ موفق به کسب این عنوان شده بود، فصل جاری را نیز خوب شروع نکرده و پس از برکناری علیرضا منصوریان چشم به اوج گیری دوباره در نیمه ی دوم فصل دوخته تا بتواند در گروه سخت آسیایی اش نیز خودی نشان دهد. استقلال  فصل پیش السد قدرتمند را در پلی آف حذف کرد و در دور گروهی پس از الجزیره امارات صعود کرد اما شکست سنگین مقابل العین پایان کار این تیم در لیگ قهرمانان بود. حالا وینفرد شفر که تغییرات نسبی را در نحوه بازی آبی پوشان ایجاد کرده، باید تا آغاز مسابقات آسیایی تیمش را به سطح قابل قبولی برای رقابت در گروه مرگ برساند.

 

 

الریان قطر

 

سومین تیم فصل گذشته لیگ ستارگان قطر که پس از الجیش و السد در این جایگاه قرار گرفت، سومین نماینده فوتبال قطر در لیگ قهرمانان 2018 است. الریان در فصل جاری تا پایان هفته دهم لیگ، در رده دوم جدول قرار دارد و با گذشتن از تیم السد، تنها الدحیل را بالاتر از خود می بیند. الریان در مسابقات آسیایی فصل پیش با پرسپولیس ایران همگروه بود و از این تیم 4 امتیاز در بازی های رفت و برگشت گرفت و با شکست هفته پایانی مقابل الهلال بود که جای خود را در رده دوم گروه به نماینده ایران داد.

 

برنده پلی آف العین امارات/ ملکیه بحرین

 

چهارمین تیم گروه D لیگ قهرمانان از دیدار پلی آف مشخص می شود. در این بازی تیم پرافتخار العین امارات باید به مصاف ملکیه بحرین برود. ملکیه تیم سوم لیگ بحرین است و العین به خاطر تفاضل گل کمتر، در رده دوم لیگ امارات جای گرفته است. العینی ها فصل گذشته هم در لیگ امارات نایب قهرمان شدند و در آسیا هم پس از صعود از گروه، استقلال ایران را حذف کرده و در یک چهارم نهایی مغلوب الهلال عربستان شدند. بدین ترتیب یاران عمر عبدالحمان در صورت صعود به مرحله گروهی، باید هر 2 بازی خود در دور حذفی فصل پیش آسیا را تکرار کنند.

  • نوید صالحی
شفر-برابر-سپاهان-مهمترین-مساله-گل-زدن-است-استقلال-قبل-از-من-تاکتیک-نداشت

وبلاگ ورزش11- سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره دیدار تیمش برابر سپاهان گفت: خوشحالم که روزبه چشمی شانس آورد و توانست به بازی فردا برسد.

 

به گزارش وبلاگ ورزش11، تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان، فردا (چهارشنبه) از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می‌روند. وینفرد شفر در نشست خبری قبل از دیدار تیمش برابر سپاهان در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: فردا یک بازی قوی در پیش داریم. بازی آخر نیم فصل را باید برگزار کنیم. خوشحالم روزبه چشمی می‌تواند بازی کند. فکر می‌کردم نمی‌تواند به میدان برود. واقعا شانس آورد. او روی خودش کار کرد تا برگردد. چپارف هم برگشته و خوب است. او را بازی قبل تعویض کردم و امروز بعد از تمرین، ترکیب بازی را انتخاب می‌کنم.

او افزود: سپاهان را خوب می‌شناسم. تمام تیم‌ها را از طریق ویدئو آنالیز می‌کنم و می‌دانم چه کاری باید انجام دهیم. امیدوارم تیمم بتواند فردا جابه‌جایی خوبی داشته باشد. مهمترین مساله ما به گل رسیدن است.

سرمربی استقلال در پاسخ به این پرسش که کی می‌توان استقلال مدنظرش را دید، بیان کرد: اگر این موضوع را ندیده‌اید بازی‌های قبلی را ببینید و متوجه شوید که استفلال چه تفاوتی کرده است. لیگ‌ قهرمانان آسیا به زودی شروع می‌شود. استقلال در بازی‌های قبلی آسیایی برد داشته است؟ از شما سوال می‌کنم. می‌دانم قهرمانی داشته است‌. برای آخرین بار می‌گویم، من تیمی را تحویل گرفتم که تاکتیک نداشت و بدنسازی نشده بود اما الان هر ۱۱ نفر دفاع می‌کنند. هدفم این است که جزو مدعیان قهرمانی باشیم و مهمترین کارمان این است که یک مهاجم خوب بخرم تا بتوانیم با این بازی خوبی که می‌کنیم امتیاز هم بگیریم.

شفر در مورد بازی با سپاهان نیز عنوان کرد: مثل بازی‌های قبل می‌خواهیم کل زمین را در اختیار داشته باشیم. ما از تمام زمین استفاده می‌کنیم و به دنبال برد و رسیدن به گل هستیم. ما برای بازی فردا تغییراتی خواهیم داشت. امکانش هست که از قائدی استفاده کنیم. من همیشه بعد از تمرین بهترین‌ها را در زمین می‌گذارم. بازیکنانی را که در زمین خوب باشند می‌بینم و توجهی به اینستاگرام و حرف مردم ندارم. استقلال باشگاه بزرگی است و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا آن را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم. هدفم این است که استقلال به جایگاهش برگردد و در آسیا بهترین باشد. برایم مهم نیست که مردم چه می‌گویند و به راه خودم ادامه می‌دهم.

او همچنین گفت: بعد از بازی فردا در ایران هستم. سه روز تعطیلی داریم. با باشگاه هماهنگ کرده‌ام تا اردویی در امارات با مناست‌ترین قیمت داشته باشیم. شاید یکسری قرارها در امارات داشته باشم تا بتوانیم برای دور برگشت و لیگ قهرمانان آسیا با قدرت ظاهر شویم.

  • نوید صالحی
پیش-بازی-استقلال-سپاهان-پایان-خوش-نیم-فصل-سخت

وبلاگ ورزش11 - استقلال می خواهد سیر صعودی‌اش را ادامه دهد.

چهار‌شنبه ۱۵ آذر، هفته پانزدهم لیگ برتر

استقلال تهران -سپاهان اصفهان

ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۷:۳۰

به گزارش وبلاگ ورزش11 استقلال با یک امتیازی که از پیکان گرفت به رده هشتم جدول صعود کرد. این اولین حضور استقلال در نیمه بالای جدول در این فصل بود و می خواهد به این پیشروی ادامه دهد.

استقلال فردا میزبان سپاهان است یکی از دیدارهای کلاسیک فوتبال ایران.

این بار اما هر دو تیم فاصله زیادی با صدر دارند و نمی توان عنوان مدعی را به آنها داد.

استقلال اگر در بازی فردا برنده شود با حضور در نیمه بالای جدول به کار خود در دور رفت پایان می دهد و می تواند به بهتر شدن در دور برگشت با وینفرد شفر امیدوار باشد.

سپاهان هم شرایط جالبی ندارد. این تیم با زلاتکو کرانچار نتایج خوبی نگرفته است. سپاهان بد هم بازی نکرده اما بارها اسیر بدشانسی شده است مانند بازی هفته قبل مقابل استقلال خوزستان.

کرانچار هم به خوبی می داند باخت در این بازی و باقی ماندن در پایین جدول برایش خطرساز خواهد بود و هر دو تیم به برد نیاز دارند.

این بازی تقابل دو سرمربی خارجی لیگ برتر است؛ وینفرد شفر آلمانی و زلاتکو کرانچار کروات.

شفر مقابل برانکو مغلوب شد و باید دید با کرانچار چه می کند.

استقلال در چهار هفته گذشته گل نخورده و در شش هفته اخیر تنها یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرده است.

خط دفاعی این تیم سامان گرفته اما خط حمله اش همچنان کم فروغ است.

سپاهان در چند فصل اخیر موفق به کسب نتایج خوب دربرابر استقلال نشده است.

استقلال پس از این بازی باید به فکر دیدار مهمش در جام حذفی باشد.

استقلال و سپاهان ۳۲ بار مقابل هم قرار گرفتند که ۱۱ بار استقلال پیروز شده و ۱۰ مرتبه سپاهان.

محروم:-

بازی هفته گذشته:

پیکان صفر -استقلال صفر

سپاهان یک – استقلال خوزستان یک

جایگاه در جدول در پایان هفته ۱۴:

استقلال: با ۱۷ امتیاز هشتم

سپاهان: با ۱۵ امتیاز دوازدهم

نتایج قبلی در لیگ:

استقلال: مساوی، برد، مساوی، برد، باخت

سپاهان: مساوی، باخت، برد، باخت، مساوی

بهترین گلزن:

استقلال: جابر انصاری و فرشید اسماعیلی ۲ گل

سپاهان: جلال علی محمدی، ۶ گل

بهترین بازیکن:

استقلال: حسین حسینی با نمره ۲،۸۹ بیست و هشتم

سپاهان: حسین پاپی با نمره ۲،۹۰ سی ام

تیم داوری: علیرضا فغانی – بابک داوری – میریعقوب حجتی – محمد ملکی – ناظر: محمدرضا فلاح

  • نوید صالحی

برای همه، جای سوال بود که چرا مسی که ابتدای تابستان بارسلونا خبر از تمدید قراردادش داده بود، حاضر به تایید آن نمی شد.

به گزارش "وبلاگ ورزش11"، جولای امسال بود که بارسلونا رسما خبر از تمدید قرارداد مسی داد و شبکه TV3 بارسلون نیز گزارشی ویژه در این زمینه پخش کرد. همه در انتظار بودند که پس از بازگشت کاروان بارسا از تور آمریکا، مسی در یک نشست ویژه کنار رئیس بارسلونا قرارداد را امضا کرده و عکسی رسمی با وی بگیرد اما این اتفاق نیفتاد.

کمی بعد فاش شد که قرارداد مسی توسط پدر او امضا شده و مسی امضای نهایی را نزده است. سرانجام دو هفته پیش بود که فوق ستاره آرژانتینی قراردادی جدید با بارسلونا تا 2021 امضا کرد؛ قراردادی که با تایید خود باشگاه متفاوت با قرارداد تابستانی بود.

 

 

 

 

مارکوس لوپز، خبرنگار نشریه مارکا امروز فاش ساخت که چرا این همه تاخیر در تمدید قرارداد مسی به وجود آمده بود.

همه چیز به باشگاه سیتی و پیشنهاد نجومی شیخ منصور، مالک اماراتی این باشگاه بر می گردد. او که همواره در رویای جذب مسی به سر می برد، چندی پیش پیشنهادی به مسی ارائه داد که به نظر ردنکردنی می رسید. 50 میلیون یورو حقوق خالص در سال به علاوه 100 میلیون یورو پاداش برای پیوستن به سیتی. شیخ منصور همچنین وعده داده بود که هرگونه مشکل مالیاتی و غیره برای مسی و خانواده اش را نیز باشگاه سیتی تقبل خواهد کرد.

این پیشنهاد نه یک شایعه که یک واقعیت بود و پپ گواردیولا هم در آن نقشی نداشت. شیخ منصور خود اصرار به جذب مسی داشت و حاضر بود هر رقمی برای این انتقال هزینه کند.

 

 

 

 

مسی هرگز در این مورد اظهارنظر نکرد و پیشنهاد سیتی را بدون پاسخ گذاشت و البته حاضر به تمدید با بارسلونا نیز نمی شد.

این خبر به گوش بارتومئو(رئیس بارسلونا) رسید و او دریافت که قرارداد اولیه مسی که توسط پدر او امضا شده بود، تا چه اندازه ناقص است. باشگاه بارسلونا برای حفظ مسی و بی اثر گذاشتن پیشنهاد نجومی شیخ منصور، در نهایت حاضر شد دستمزد او را به 50 میلیون یورو در سال(برابر با پیشنهاد سیتی) افزایش دهد و رقم فسخ او را نیز به 700 میلیون یورو ارتقا داد(رقم فسخ قرارداد تابستانی 300 میلیون یورو بود).

 

به این ترتیب مسی بار دیگر بیشترین دستمزد را در میان فوتبالیست ها دریافت می کند و از نیمار و رونالدو پیشی گرفت.  بارسلونا هم حالا با خیالی آسوده به سال های آتی فکر می کند و اطمینان دارد که چک هیچ شیخی نمی تواند مسی را از نوکمپ جدا کند.

  • نوید صالحی

ستاره جدید و دوملیتی ایران با بیان این که فوتبالش به بوندس لیگا بیشتر شباهت دارد بار دیگر به شایعات در خصوص انتقال به فوتبال آلمان دامن زد.

به گزارش "وبلاک ورزش11"، سامان قدوس ستاره ایرانی باشگاه اوسترسوند بعد از درخششی که با پیراهن این باشگاه داشت و عنوان بهترین مهاجم فصل گذشته این کشور را به خود اختصاص داد این روزها در متن شایعات مختلفی پیرامون آینده اش قرار گرفته است. 


این بازیکن که قرار است با تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 هیجان حضور در قرعه مرگ را بچشد با بیان این که فوتبالش به بوندس لیگا شباهت های زیادی دارد از تمایل خود برای پیشرفت بیشتر در یکی از باشگاه های آلمانی پرده برداشت .


سامان قدوس در گفتگو با برنامه پادکست "گل بزن" مصاحبه جالبی انجام داد و حرف های زیادی در خصوص الگوهایش در دوران کودکی و همچنین اهداف و برنامه های خود در جام جهانی بر زبان آورد.

 


* گروه ایران در جام جهانی مشخص شد، چه نظری داری؟


به نظر من در گروه خیلی خوبی قرار گرفتیم تا به همراه تیم های قدرتمند دنیا یک چالش واقعی داشته باشیم. برای من بازی مقابل تیم هایی مثل مراکش، اسپانیا و پرتغال لذت بخش خواهد بود به همین خاطر مشتاقانه منتظر آغاز جام جهانی و تقابل با آنها هستم.

 


*شرایط ایران در قیاس با این حریفان را چطور می بینی؟


رقبای ما تیم های بسیار خوبی هستند ولی ایران هم تیم دست و پا بسته ای مقابل این حریفان نخواهد بود. ما می توانیم نمایش خوبی در مقابل تمام ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی داشته باشیم. ایران گروه سختی نصیبش شد  اما با این حال آن قدرتیم خوبی هستیم که بتوانیم بازی های خوبی انجام بدهیم و انتظارات را برآورده کنیم.

 


* به عنوان یک بازیکن حرفه ای طبیعی است بخواهی هر بازی را ببرید، اما ترجیح نمی دادی به جای بازی با اسپانیا با تیمی مثل پرو بازی کنی که شانس برد بیشتری داشته باشیم؟


به نظرم اگر شما یکی از ۳۲ تیم در جام جهانی هستیدبه این معنی است که حتما تیم خوبی هستید که جواز صعود به این تورنمنت را دریافت کردید. تمام تیم های حاضر در روسیه تیم های قدرتمندی هستند که روی توانایی خاصی به اینجا رسیدند بنابراین بازی آسانی وجود ندارد از همین رو برای ما فرقی نمی کند با اسپانیا بازی کنیم یا با پرو. ذهنیت ما در جام جهانی این است که دوست داریم در هر بازی برای برد به زمین برویم، نه برای تساوی یا باخت.

 

 

*ایران مربی قابل احترام و خوبی به نام کارلوس کی روش دارد. رابطه ی تو با او چگونه است ؟ آیا شباهتی بین او و گراهام پاتر مربی اوسترسوند وجود دارد؟


 بله از نظر من شباهت هایی میان این دو مربی وجود دارد. هر دو مربی می دانند چگونه از بازیکنان شان مراقبت کنند و به آنها توجه داشته باشند. نه فقط به عنوان بازیکن بلکه به عنوان یک شخص خارج از فوتبال.  کی روش زمانی که اولین بار به کمپ تیم ملی دعوت شدم و پاتر زمانی که به استرسوند پیوستم، هر دو از من استقبال بسیار گرمی داشتند، بسیار دوستانه برخورد می کنند هر دو بازیکنان را به  به عنوان عضوی از خانواده خود می شمارند. اقای کی روش به من خیلی اعتماد به نفس داد و این برای من بسیار مهم بود چون وقتی من اعتماد به نفس بالا داشته باشم می توانم در زمین بهتر بازی کنم.

 


* وقتی برای اولین بار به کمپ تیم ملی پیوستید، چه احساس و افکاری در سر داشتید؟


از محبت زیادی که همه به من نشان دادند تعجب کردم . استقبال گرمی که صورت گرفت حسابی سورپرایزم کرد چون همین ری اکشن ملی پوشان سرشناس ایران باعث شد اعتماد به نفس فوق العاده ای پیدا کنم چون به من نشان داد که همه دوست دارند من این جا در کنار تیم ایران و عضور کوچکی از تیم باشم . نگاه بد بینانه ای به حضور من نداشتند  تا بتوانیم به پیشرفت تیم کمک کنیم.

 

 


* اخیرا بازی های قابل قبولی از خودت به نمایش گذاشتی، حتی گلی که به زوریا در لیگ اروپا زدی نامزد بهترین گل هفته شد. پاس های گل بیشتری هم دادی، فکر میکنید چه چیزی باعث این پیشرفت شد؟


در حال حاضر در پستی بازی می کنم که آزادی عمل زیادی دارم و این باعث می شود بتوانم به هر جایی که فضا هست نفوذ کنم.خوشبختانه هم در فوتبال هم در زندگی شخصی خود رشد کردم و با تجربه تر شدم و این به من کمک می کند در زمین  بتوانم بهتر باشم و همیشه سعی کنم که بهترین بازی ها را از خودم به نمایش بگذارم. این فصل همه چیز خیلی خوب پیش رفت و ما نتایج خیلی خوبی گرفتیم، من حتی در بعضی از مصاحبه ها گفته بودم کاش می شد بازی ها بیشتر از ۹۰ دقیقه ادامه داشت چون واقعا همه بازی ها  برای من لذت بخش است.

 

 

*تو را در پست های مختلف دیدیم، وینگر راست و چپ، پشت مهاجم و مهاجم نوک؛ پست مورد علاقه تو کجاست؟ کی روش با تو درباره این که  در کدام پست قرار است برای تیم ملی بازی کنید صحبت کرده است؟


ما در استرسوند سیستم های مختلفی بازی می کنیم برای همین با پست های مختلف آشنایی دارم و عادت دارم وظایف مختلفی که داده می شود را به بهترین نحو اجرا کنم. در ایران من حاضرم هر جایی که کارلوس کی روش بخواهد برای تیم ملی بازی کنم.

 


* در زبان فارسی پیشرفت داشتی و بهتر صحبت می کنی،به نظر می رسد این موضوعرا خیلی جدی پیگیری کردید؟


خیلی برای من مهم بود که مشکلی در زبان اصلی کشورم نداشته باشم. شاید بدنباشد بدانید حتی من جدیدا شروع به گوش دادن موسیقی فارسی مخصوصا موسیقی رپ ایرانی کردم که کمک می کند در فارسی یاد گرفتن بیشتر پیشرفت کنم. فارسی من همچنان ضعیف است اما  تلاش می کنم بهتر شود.

 


* می دانم برای تو که در سوئد بزرگ شدی شاید انتخاب یک تیم از بین ایران و سوئد سختی بوده اما بعد از این که پیشنهاد دوباره برای حضور در سوئد به تو ارائه شد در تصمیمت برای همراهی ایران دچار تردید نشدی؟


من احترام بسیار زیادی برای تیم ملی سوئد قائل بوده و هستم، به دلیل همین احترام بود که نمی خواستم به طور مستقیم به انها بگویم نه، من تصمیمم را از مدت ها قبل گرفته بودم تا برای تیم ملی ایران بازی کنم از همین رو سعی کردم به صورت منطقی و حرفه ای این موضوع را جا بیاندازم و خوشحالم که طرفداران سوئد با آن منطقی برخورد کردند.

 


* ما میدانیم که تو با همه بازیکنان ارتباط خوبی داری، ولی دوستی نزدیک با سردار آزمون جال توجه تر بود،  از این دوستی نزدیک بگو؟ 


من ارتباط خوبی با سردار دارم .اولین بار که در تمرین تیم ملی حاضر شدم هیچ کدام از بازیکنان را نمی شناختم اما ازهمان تمرین اول سردار با من شوخی می کرد  که این رفتار او برای من جالب بود و باعث رقم خوردن این دوستی خاص شد و الان هم  ما یک رقابت دوستانه در تمرین در کنار دوستی مان با هم داریم.

 


*در کودکی به کدام بازیکنان علاقه داشتی؟


در سوئد و مخصوصا در شهری که ما بودیم الگوی همه بچه ها زلاتان ایبراهیموویچ بود. همه دوست داشتیم به مانند او بازی کنیم و اعتماد به نفس بالای او را داشته باشیم. اما خارج از سوئد، بازیکنی که من به او خیلی علاقه داشتم زیدان بود و همیشه سعی داشتم مانند او بازی کنم . خیلی از جنبه های فوتبالم را از او الگو گرفتم و حتی به من گفتند بعضی از بخش های بازی من مانند کنترل توپم شبیه زیدان است. 

 

 


*هنوز یک بازی دیگر در یورولیگ مقابل هرتابرلین دارید. در این بین مدیرفنی اوسترسوند اعلام کرده باشگاه تمایلی به فروش ستاره هایش از جمله تو ندارد؟


مدیر فنی تیم بسیار ادم خوبی است و من با او ارتباط نزدیک و صمیمانه ای دارم . میدانم اگر تیم خوبی پیشنهاد بدهد از نظر مالی هم برای باشگاه خوب باشد این اجازه به من داده خواهد شد تا پای میز مذاکره بنشینم.

 


* درصد این که در آینده نزدیک برای تیم جدید بازی کنی چقدر است؟


معلوم نیست چون هنوز فصل تمام نشده و یک بازی دیگر مانده که برای ما مهم است.

 


*اگر بخواهی خودت انتخاب کنی که در اینده در یکی از لیگ های معتبر اروپا بازی کنی، کدام لیگ را مد نظر قرار می دهید؟


به نظر من بوندسلیگا به شکل بازی من نزدیک است ولی بازی کردن در لا لیگا یا لیگ برتر آرزوی هر بازیکنی محسوب می شود و من هم از این قاعده مستثنی نیستم اما در مجموع اعتقاد دارم در حال حاضر بازی در بوندس لیگا به نفع من تمام خواهد شد. 

 


* طرفداران ایران از ما خواستند این سئوال را حتما از شما بپرسیم که می توانی جلوی اسپانیا در جام جهانی هت تریک کنی؟


(می خندد) اگر بتوانم، بیشتر از همه خودم به یکی از رویاهای بزرگم در جام جهانی می رسم؛ از همین رو سعی می کنم که شانسم را امتحان کنم. 

 


*اهداف تو در جام جهانی چیست؟


هدف شخصی من در جام جهانی این است که بتوانم حضور حداکثری در ترکیب تیم ملی ایران داشته باشم تا بهترین نمایش ممکن را برای ایران نشان بدهم. 

 


* این که کویینز پارک رنجرز انگلیس برای جذب تو علاقمند است، صحت دارد؟


واقعا نمی دانم اما شایعات زیادی شنیدم،مسلما اگر  پیشنهاد جدی باشد حتما مدیر برنامه هایم به من اطلاع می دهد.

 


*حرف پایانی سامان قدوس برای طرفدارانش چیست؟


باید از عشق و محبتی که در این مدت طرفداران چه در ایران چه در سوئد به من نشان داده اند با تمام وجودم تشکر کنم و به آنها بگویم واقعا دوست شان دارم و نهایت تلاشم را انجام می دهم چه در رده باشگاهی چه در رده ملی در جام جهانی انتظارات آنها را برآورده کنم.

  • نوید صالحی

حسین پورامینی در لحظات پایانی از روی نقطه پنالتی گل پیروزی‌بخش پارس جنوبی برابر سیاه جامگان را زد.

به گزارش "وبلاگ ورزش11"، شاگردان مهدی تارتار که تا هفته یازدهم لیگ برتر شکست نخورده بودند با دو باخت و یک تساوی از صدر جدول فاصله گرفتند و امروز هم در حال رسیدن به یک تساوی بدون گل دیگر مقابل سیاه جامگان بودند؛ اما اعلام پنالتی در ثانیه‌های پایانی مسابقه و گل حسین پورامینی موجب شد آنها با 29 امتیاز دور رفت را تمام کنند و در پایان نیم‌فصل رتبه دوم را به خود اختصاص دهند؛ سیاه جامگان نیز که طی هشت هفته اخیر تنها یک امتیاز گرفته بود، با وجود ارائه نمایش منطقی دفاعی با بدشانسی از کسب تساوی در جم ناکام ماند و نیم‌فصل را با 8 امتیاز و قعرنشینی به پایان برد.

 


هفته پانزدهم لیگ برتر؛ ساعت: 15 ؛ تاریخ: 96/09/14
استادیوم: تختی جم/ تماشاگر: 4 هزار نفر
داور: شاهو اصلانی؛ کمک‌ها: آرمان اسعدی، امیر مبشر و یاسر همرنگ/ ناظر: حسین خانبان.

 


پارس جنوبی جم


محسن فروزان، مجتبی لطفی، حامد نورمحمدی، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، میثم نقی‌زاده، حسین پورامینی، علی دشتی(87- احسان اسدزادی)، مجید علیاری(66- احسان تاییدی)، آلویس نانگ و ابراهیم صالحی.
سرمربی: مهدی تارتار

 


سیاه‌جامگان


محمدحسین عین‌افشار، وحید عسگری(68- محمدرضا خرسندنیا)، محسن آقایی، سجاد دانایی، رضا شربتی، مصطفی احمدی، امیرحسین صالحی، حسین بادامکی(82- سبحان خاقانی)، محمدمهدی عسگری، امیرمحمد پناهی و روح‌الله سیف‌اللهی.
سرمربی: رضا عنایتی

 

 

اخطار


رضا شربتی(78) روح‌الله سیف‌اللهی(5+90) از سیاه جامگان

 

علی دشتی(86) از پارس جنوبی

 

 

شرح بازی


هر دو تیم در لحظات ابتدایی مسابقه بازی سرعتی را در دستور کار قرار داده بودند و توپ گردش زیادی در زمین هر دو تیم داشت؛ اما به مرور زمان بازیکنان بیشتر در میانه زمین کار می‌کردند؛ حضور محمدی‌مهر و تیموری در گوشه‌های خط دفاعی پارس جنوبی موجب شده بود بیشتر تاکتیک این تیم روی ارسال این دو بازیکن باشد که نتیجه‌ای در پی نداشت؛  پاس بلند به پشت مدافعان سیاه جامگان، بهره‌گیری از ضربات ایستگاهی و همچنین زدن ضربات والی جزو اصلی‌ترین برنامه‌های تیم تارتار بود که در نیمه اول حاصلی برای آنها نداشت؛ سیاه جامگان نیز که بیشتر چشم به ضد حملات داشت، تنها دو موقعیت بی‌نتیجه روی دروازه پارس جنوبی به وجود آورد تا دو تیم بدون گل به رختکن بروند.


به غیر از دو شوت راه دور تیموری برای پارس جنوبی و یک ضربه از مهاجمان سیاه جامگان خطر آن چنان جدی روی دروازه دو تیم شکل نگرفت؛ شاگردان تارتار تکاپوی زیادی برای رسیدن به گل دوم داشتند و با نفوذ از بین مدافعان میانی سیاه جامگان قصد داشتند به ناکامی خود در گلزنی پایان دهند؛ ولی دفاع منطقی تیم مشهدی تا لحظات پایانی اجازه نداد پارسی‌ها به خواسته خود برسند و حملات آنها حاصلی به همراه نداشت؛ سیاه جامگان که چشم به ضد حملات روی سرعت و حرکات تکنیکی سیف‌اللهی دوخته بود تنها یک فرصت نصف و نیمه به وجود آورد؛ ولی تیم تارتار بعد از گردش توپ زیادی که در زمین سیاه جامگان انجام داد و حمله‌ای که از جناح راست زمین طراحی شد توانست به یک پنالتی برسد و در واپسین لحظات سه امتیاز را با گل پورامینی بگیرد.

 

شرح گل


پارس جنوبی جم 1 - سیاه جامگان 0 (دقیقه 6+90: حسین پورامینی): پنالتی لحظه آخری برای پارس جنوبی که با یک خطای هند به دست آمد را پورامینی به مرکز دروازه زد تا سه امتیاز ارزشمند برای تیمش به ارمغان بیاورد.

 

 

بهترین بازیکن


میثم تیموری، مدافع چپ پارس جنوبی جم عملکرد خوبی در گرفتن توپ‌هایی که از سمت او بود، داشت و علاوه بر آن در ایجاد حملات موثر ظاهر شد و بهتر از سایر نفرات تیمش کار کرد؛ اما در سمت مقابل محمدحسین عین‌افشار، دروازه‌بان سیاه جامگان مقابل بسیاری از شوت‌ها و ضربات سر مهاجمان پارس جنوبی جم ایستادگی کرد و علاوه بر آن روی ارسال از جناحین اجازه کار به حریف را نداد و ستاره زمین بود؛ ولی بدشانسی او با دریافت یک گل پنالتی بازی خوب او را کمرنگ کرد.

 

اتفاق ویژه


پارس جنوبی جم که بعد از 11 هفته نباختن، در سه هفته اخیر هیچ گلی نزده بود و دو باخت و یک تساوی داشت، در ششمین دقیقه وقت‌های تلف شده بازی امروز با سیاه جامگان به این روند ناکامی پایان داد و با تک گل پنالتی پورامینی، شگفتی خود در نخستین سال حضورش در لیگ برتر را تکمیل کرد و نایب قهرمان نیم‌فصل شد.


لحظات حساس

 

دقیقه 4: ارسال تیموری از جناح چپ و روی ضربه آزاد را علیاری با ضربه سر زد که توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه سیاه‌جامگان به اوت رفت.

دقیقه 9: شوت روی پای سیف‌اللهی از پشت محوطه جریمه را فروزان با شیرجه و دو دست دفع کرد.

دقیقه 13: پاس بلند محمدی‌مهر از زمین خودی به پشت مدافعان سیاه‌جامگان را صالحی از زاویه بسته شوت زد که توپ او را عین‌افشار راهی کرنر کرد.

دقیقه 24: شوت نانگ دقت لازم را نداشت؛ ولی در حال رسیدن به صالحی بود که عین‌افشار با خروج از دروازه توپ را جمع کرد.
دقیقه 31: نورمحمدی بهترین فرصت را داشت تا سانتر دقیق تیموری از سمت چپ زمین را در محوطه 6 قدم تبدیل به گل کند که شوت او راهی اوت شد.

دقیقه 35: عین‌افشار روی ارسال محمدی‌مهر با خروج از دروازه توپ را دفع کرد و در ادامه نیز ضربه سر علیاری را جمع کرد.
دقیقه 37: علیاری به خوبی توپ را به محوطه جریمه سیاه جامگان سانتر کرد که عین‌افشار مجددا روی توپ تاثیر گذاشت.

دقیقه 40: صالحی از خروج عجیب و ناموفق عین‌افشار استفاده کرد و در سمت راست زمین او را جای گذاشت؛ ولی ارسال کوتاه او، بعد از ضربه نانگ به عسگری برخورد داشت و به کرنر رفت.
دقیقه 42: شوت روی پای چپ نانگ ضرب لازم را نداشت و بعد از برخورد به آقایی راهی کرنر شد.

دقیقه 44: پس از پرتاب اوت محمدی‌مهر توپ به نانگ رسید، اما ضربه او برگشت داده شد و در ریباند هم شوت محکم تیموری با کمترین فاصله از کنار تیرک عمودی دروازه سیاه جامگاه به اوت رفت.

دقیقه 2+45: پورامینی و تیموری با حرکت عجیبی روی ضربه آزاد با عبور از روی توپ به یکدیگر برخورد کردند که در ادامه شوت محمدی‌مهر بعد از برخورد به دیوار دفاعی بازیکنان سیاه جامگانی تبدیل به کرنر شد.
دقیقه 3+45: سانتر محمدی‌مهر و ضربه سر تیموری را عین‌افشار به راحتی جمع کرد.
دقیقه 4+45: پاس در عمق سیف‌اللهی و ضربه کم قدرت زمینی عسگری را فروزان با کف دست دفع کرد تا نیمه اول بدون گل به اتمام برسد.

دقیقه 62: بی‌دقتی مهاجمان سیاه جامگان موجب شد پارس جنوبی ضد حمله سریعی ترتیب دهد؛ ولی در این موقعیت شوت راه دور تیموری ثمر بخش نبود.
دقیقه 62: شوت بی‌دقت محمدمهدی عسگری روی پاس خوب سیف‌اللهی به بیرون رفت.

دقیقه 81: شوت مستقیم تیموری از روی ضربه آزاد را عین‌افشار به خوبی مشت کرد.

 

 

در حاشیه


* کیوان امرایی از سیاه‌جامگان تنها محروم این مسابقه است.

* مصدومیت محسن آقایی دو بار بازی را به وقفه انداخت.
* عنایتی اعتراض شدیدی به برخی تصمیم‌های داوری داشته است.
* تماشاگران پارس جنوبی جم پرچم بزرگ این تیم را روی سکوهای ورزشگاه تختی پهن کرده‌اند.
* تماشای رایگان این مسابقه نیز موجب نشده سکوهای روبروی جایگاه به طور کامل تکمیل شود.

* در دقیقه 66 پورامینی قصد داشت با دریبل سر پا موقعیت گلزنی ایجاد کند که وحید عسگری اجازه کار به او نداد؛ در این صحنه تماشاگران پارس جنوبی اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند.

* در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم بازیکنان پارس جنوبی به شدت اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند.

  • نوید صالحی

بروسیا دورتموند پیروزی مسلم در یک بازی به یادماندنی و جذاب که همه چیز در خود داشت را در نیمه دوم از دست داد تا یک نتیجه عجیب برای این دربی تاریخی به ثبت برسد.

به گزارش "وبلاگ ورزش11"، در حساس ترین بازی هفته سیزدهم بوندسلیگا، دورتموند در دیداری که به دربی روهر مشهور است، میزبانی از شالکه را بر عهده داشت. دورتموند با 20 امتیاز در رده ششم جای داشت و شالکه 23 امتیازی تیم دوم جدول بود؛ اما بازی کاملا متفاوت با جایگاه دو تیم آغاز شد و ادامه یافت.

 

دورتموند که از همان ابتدا بازی را در دست گرفته بود دقیقه 12 به گل رسید. 

حرکت از خود اوبامیانگ شروع شد و با یک پاس بلند عرضی، پولیشیچ را صاحب توپ کرد. پاس به عقب او درون محوطه جریمه با اثر گذاری یارموملنکو همراه شد و در دهانه دروازه اوبامیانگ جلوتر از مدافع شالکه کار را تمام کرد.

 

 

 

 

دقیقه 18 برتری دورتموند دو برابر شد. ارسال نوری شاهین با ضربه استامبولی همراه شد تا این بازیکن با گل به خودی حساب کار را 2-0 به سود دورتموند کند.

 

دو دقیقه بعد از گل به خودی استامبولی، ماریو گوتزه حساب کار را 3-0 کرد. این بار ارسال اوبامیانگ از سمت راست بود که با ضربه سر تماشایی ستاره ملی پوش به تور دروازه نشست تا در عین شگفتی میزبان پس از گذشت 20 دقیقه با سه گل پیش بیفتد.

 

طوفان دورتموند پایان نداشت و دقیقه 25 گوئررو بود که چهارمین گل را نیز وارد دروازه شالکه کرد.

پس از چند رفت و برگشت و در شلوغی محوطه جریمه، گوئررو با یک ضربه چپ والی بسیار زیبا توپ را به طاق دروازه چسباند تا حساب کار 4-0 شود.

 

دورتموند بازهم تیم برتر میدان بود ولی نیمه اول با همان نتیجه 4-0 به اتمام رسد.

 

 

 

 

شالکه نیمه دوم را برای جبران گل های خورده و کاهش فاصله هجومی آغاز کرد؛ اما دورتموند خیلی سریع به جریان بازی مسلط شد. 10 دقیقه از شروع نیمه دوم گذشته بود که اوبامیانگ یک فرصت عالی گلزنی به دست آورد؛ اما توپ را به همانجایی زد که گلر شالکه حضور داشت.

 

دقیقه 61 شالکه یکی از گل ها را پاسخ داد.

ارسال یک پاس بلند برای بورگستالر و ضربه سر این بازیکن از فراز دستان وایدنفلر به زیبایی وارد دروازه شد تا فاصله به سه گل برسد.

 

 

 

 

4 دقیه بعد هاریت یکی دیگر از گل ها را پاسخ داد. ارسال خوب کونوپلیانکا از سمت چپ در میان غفلت مدافعان دورتموند به هاریت رسید تا این بازیکن از درون محوطه جریمه با یک استپ و ضربه ای تمام کننده حساب کار را 4-2 کند.

 

دقیقه 72 کار دورتموند با اخراج اوبامیانگ دشوارتر شد. ستاره گابنی با دریافت کارت زرد دوم خود از زمین اخراج شد تا زردها برای حفظ نتیجه 18 دقیقه دشوار را پیش رو داشته باشند.

 

دقیقه 86 با گل سوم شالکه، وحشت بر وست فالن حاکم شد.

این بار کالیجوری بود که روی پاس استامبولی و با شوت محکم پای چپ خود به زیبایی توانست حساب کار را 4-3 کند تا شالکه نیمه دوم رویایی خود را تداوم ببخشد.

 

این پایان کار نبود و نالدو روی یک ضربه کرنر موفق شد با ضربه سر حساب کار را 4-4 کند؛ نتیجه ای که تا پایان بازی حفظ شد.

  • نوید صالحی